Kolmas kokelas toden sanoo

28.8.2014

Kolmas kokelas toden sanoo


Tarjosimme lukijoille mahdollisuuden ilmoittautua mukaan ilmaiseen kolmen kuukauden valmennukseen, joka sisältää henkilökohtaisen liikunta- sekä ravintosuunnitelman. Ehtona oli myös se, että hakija suostuu luovuttamaan meille ennen ja jälkeen -valokuvat sekä on täysillä motivoitunut hankkeeseen. Hakijoita tuli hurjasti, ja päädyimmekin valitsemaan projektiin mukaan loppujen lopuksi neljä kokelasta.

Olen esitellyt teille jo kaksi kokelasta. Ilonan, jonka tavoite ei ollut painonpudotus, vaan enemmänkin kiinteytyminen ja lihasmassan kasvattaminen. Mielestäni tulokset puhuvat puolestaan, lue blogi täältä! Sitten esittelin teille Markon. Markolla on taustalla vankka liikuntahistoria Suomen huipputason salibandypelaajana, mutta hänen menestystään varjostivat vakavat loukkaantumiset. Markon tavoitteiksi asetettiinkin liikuntamotivaation uudelleenlöytäminen, ravintotottumusten parantaminen sekä suorituskyvyn parantaminen ennen salibandysarjan kauden alkua. Markon loistavista saavutuksista voit lukea blogistani tästä!

Tänään kuitenkin esittelen Teresan, Välimeren alueelta kotoisin olevan, painonpudottajan jojossa painiskelevan naisen. Omassa maassaan hän liikkui aktiivisesti pelaamalla joukkuelajeja ja arkiliikuntaa kertyi rutkasti. Kun Teresa muutti Suomeen vuosia sitten, elämä muuttui. Kieli muuttui, ja ystävät ja läheiset jäivät kotimaahan. Tukiverkko muuttui. Teresan ruokatottumukset muuttuivat samalla, kun liikunta jäi.

Teresa

(lisää…)

18.8.2014

Kolmen kuukauden saavutukset jatkuvat!


Viime viikolla kerroin minulle erittäin tärkeästä projektista, jossa muutama onnekas ja tarpeeksi motivoitunut saisi kolmen kuukauden personal trainer -valmennuksen ilmaiseksi, jos luovuttaisivat meille käyttöön heidän ennen ja jälkeen -valokuvansa sekä sitoutuisivat täysillä mukaan valmennukseen.

Valitsimme kymmenistä hakemuksista loppujen lopuksi neljä ihmistä, jotka olivat motivoituneita ja rehellisiä tarinoissaan elämästään. Julkaisen nyt valmennuksen jälkeen joka viikko uuden esittelyn näistä neljästä kokelaasta. Viime viikolla esittelin teille upean lihaksia halunneen Ilonan ja tällä viikolla esittelen teille Markon.

Marko oli harrastanut jo pitkään liikuntaa aktiivisesti ja pelannut salibandya Suomen huipputasolla. Ei siis mikään eilisen teereen poika mitä liikuntaan tulee. Marko kärsi vakavista loukkaantumisista rankkojen harrastusten myötä, joista toipuminen vei välillä todella pitkiäkin aikoja. Liikuntaa harrastettaessa on aina vaara loukkaantua, mikä korostuu vielä enemmän kontakteja vaativissa lajeissa. Kun vamma sattuu omalle kohdalle, ovat vaikutukset motivaatioon väistämättömät. Usein liikunnallisesti aktiiviselle ihmiselle kielto liikuntaan on kuin vetäisi maton alta. Se vaikuttaa häiritsevästi terveellisen elämän perusasioihin, varsinkin syömiseen. Liikunnallisesti aktiiviset henkilöt ovat usein voineet syödä melkein miten vain, sillä kulutus on ollut päivittäin suurta. Kun yhtäkkiä kulutus putoaa rajusti, voivat kilot näkyä vyötäröllä nopeasti. Markon kohdalla kävi juuri näin. Markon tavoitteeksi otettiinkin heti oikean ruokarytmin löytäminen, loukkaantuneen nilkan vahvistaminen sekä uuden motivaation löytäminen liikuntaan. Marko toimi alusta asti kuin mallioppilas. Hän aloitti heti projektin täysillä ja välillä jouduinkin hiukan topuuttelemaan, jottei vanha vaiva palaisi. Maltti on valttia myös kunnon kohotuksessa ja lihasvoiman nostossa. Marko sai huikeita tuloksia niin henkisellä kuin fyysiselläkin puolella ja mielestäni meillä jokaisella olisi opittavaa hänen asenteestaan.

Marko

(lisää…)

12.8.2014

Kolmen kuukauden saavutus!


Tänään on vuorossa minulle todella tärkeän projektin esittely. Neljä kuukautta sitten haimme kolmea vapaaehtoista ilmaiseksi mukaan kolmen kuukauden valmennukseen. Ehtona oli se, että saamme julkaista kuvat ennen ja jälkeen sekä hakemuksessa täytyy osoittaa, että on mukana projektissa täysin sydämin.

Päädyimme valitsemaan mukaan loppujen lopuksi neljä ihmistä, jotka todella vakuuttivat meidät tarinoillaan ja innokkuudellaan. Kokelaat aloittivat urakkansa juuri kesän kynnyksellä, jolloin toisille voi olla vaikeampaa noudattaa rutiineja. Tavoitteet valmennettavilla olivat erilaisia: toinen halusi laihduttaa ja toinen taas saada lihaksia näkyviin, toinen tarvitsi enemmän apua ruokailussa ja toinen taas liikunnassa. Päätavoitteeksi minä otin heille kuitenkin sen, että jokainen heistä saisi kasvatettua itsetuntoaan ja löytäisivät liikunnan ja ravinnon ilon.

Esittelen joka viikko yhden valmennettavista ja tänään on meillä vuorossa ensimmäinen ”potilas” nimeltä Ilona.

Ilona kertoo tässä oman tarinansa, mutta aloitan kuitenkin kertomalla hänestä sen verran, että hänen tavoitteenaan oli lihasten kasvattaminen ja niiden näkyminen. Ilonan ei tarvinnut keskittyä painonpudotukseen, sillä ylimääräisiä kiloja ei juuri ollut entuudestaan. Tässä näette, kuinka päättäväisyydellä ja oikealla aseteella voitte saavuttaa upeita tuloksia! Ilona kävi kolmen kuukauden aikana ulkomailla, mökkeilemässä  ja eli muutenkin normaalia kesäelämää. Kerron tämän siksi, jotta ymmärtäisitte, ettei aina tarvitse luopua kaikesta ”kivasta” vain saadakseen tuloksia. Ilona noudatti liikuntasuunnitelmia orjallisesti ja uskalsi koko ajan kehittää itseään eteenpäin. Olen hänestä todella ylpeä! Uskomme vahvasti Sweatband Trainingillä, että kaikissa teissä itsessänne on jo sisällä se voima, jonka avulla voitte saavuttaa haluamanne tulokset ja tavoitteet. Jonkin tai jonkun on vain saatava se teistä hereille! Minusta personal trainerin päätavoite on aina auttaa sinua löytämään tuo voima sisältäsi.

Ilona 

(lisää…)

7.8.2014

Top 5 smoothiet!


Mikä voisikaan olla maistuvampi aamupala, välipala, iltapala, juhlajuoma tai virkistysjuoma kuin kunnon smoothie tai mehu?

Tiedetään, vanha ja kulunut aihe jo, mutta haluan silti esitellä omat huippucoctailini :) Varsinkin näillä helteillä ravitsevat ja viilentävät juomat toimivat parhaiten. Muistakaa juoda nestettä tarpeeksi! Jos sinulla ei ole tehosekoitinta tai et omista sauvasekoitinta, niin silloin voit vain fiilistellä näitä juomareseptejä, mutta te muut testatkaa ja nauttikaa!

Meidän taloudessa on ollut muutama erilainen tehosekoitin pärisemässä ja nyt kokemuksen kautta olen todennut, että kyllä siihenkin vekottimeen on vain panostettava. Lievästi pihiksi tunnistettavana ihmisenä en vielä ole sortunut satoja euroja maksaviin, mutta kyllä se omakin maksoi sen 80 euroa. Ja toimii hyvin: ei pidä liian kovaa ääntä, helppo käyttää eikä ylikuumene niin kuin edellinen soseuttajamme. Toki jos haluat tehdä keittoja, tahnoja jne.,  suosittelen hommaamaan järeämmän vehkeen, mutta mehuihin ja pirtelöihin halvempikin käy.

Smoothiet, mehut ja pirtelöt ovat siitä helppoja, että melkein pakostakin saat terveellistä ja kevyttä nautittavaa. Usein reseptit syntyvät siitä mitä löytyy kaapista tai hedelmäkorista. Yhdistelmiä on varmasti satojatuhansia pelkästään internetin ihmeellisessä maailmassa, ja kehotankin kaikkia löytämään ne omat suosikkinsa. Meillä ollaan tykästytty mantelimaidon käyttöön nesteenä, mutta ihan yhtä hyvin toimii maito, jogurtti tai jopa piimä toisinaan. Ennakkoluulottomuus on avainsana smoothien teossa!

Smoothie voi täyttää vatsaa ja toimia palautus- tai janojuomana. Voit tehdä juhlajuomia, keittoja tai soseita. Tässä siis omat top 5 lempparini!

Huom! Jotta en vie kunniaa itselleni, niin näistä drinkeistäni on vastuussa henkilö nimeltä Tiia Väyrynen, joka tällä hetkellä haaveilee omasta luomukahvilastaan Espoon Leppävaaraan. Bon apetit!

Top 5

1. Banaanismoothie

banaanipirtelö

(lisää…)