Ennen ja jälkeen

Asiakkaiden tuloksia ja saavutuksia

 

HUOM! Näet ennen ja jälkeen kuvat siirtämällä kuvien keskellä olevia nuolia!

 


 Kaisa & Late,  (elämäntapamuutos)

“Kun 50 paukahti miehelläni ja minulla mittariin ja vaaka näytti aina vaan komeampia lukuja, tuli taas päivä jolloin alkoi uusi elämä. Ei ensimmäinen tällä taipalella, mutta jotenkin nyt tuli tunne, että tämän pitää olla se viimeinen “loppuelämän ensimmäinen päivä”. Teimme päätöksen kääntyä ammattilaisen puoleen asiassa ja meidän onneksi löysimme Tuukan PT:ksemme. Perusteellisen alkukartoituksen jälkeen Tuukka teki juuri meille ja meidän tilanteeseen sopivat ohjelmat. Säännölliset tapaamiset antoivat aina sitä tarvittavaa buustia, mitä alkuinnostuksen hiipumisen jälkeen tarvitsi. Merkittävin matka on kuitenkin käynnistynyt korvien välissä. Ennen kaikki kaatui aina siihen “joko tai, upporikasta tai rutiköyhää, menköön sitten kaikki kun on mennäkseen jne.” –ajatuskuvioon. Nyt on sen sijaan opetellut olemaan oikealla tavalla armollinen itselleen, joka ei kuitenkaan tarkoita fuskaamista. Elämään kuuluu juhlapäiviä, kesälomia ja matkoja, mutta ne eivät tätä hommaa ratkaise, vaan se, mitä tekee niiden välissä. Niiden välissäkään ei olla kuurilla ja tai dieetillä vaan opetellaan elämäntapoja, jotka kestää loppuelämän. Pikkuhiljaa, ja vähän jopa salaa, uudet elämäntavat alkavat kotiutua ja juuri sopivan rauhallisessa tahdissa jäädäkseen pysyviksi. Viimeisen 10 viikon aikana on tapahtunut isoja muutoksia niin painossa, ympärysmitassa kuin kunnossakin ja ennen kaikkea pääkopassa.” –PARIVALMENNUS

Jaana (-14,5kg)

“Yrittäjän stressaava ja kiireinen arki toi muutamassa vuodessa aika monta liikakiloa. Jossain vaiheessa vaaka näytti 92 kiloa, enemmän kuin koskaan aiemmin. Tämän vuoden alkupuolella alkoi oma peilikuva pursuilemaan liikaa ja muutenkin elämäntavat tuntuivat olevan pahasti pielessä. Törmäsin Facebookissa Sweatband Trainingin Kadonneen Vyötärön Metsästys (KVM) -nettivalmennukseen (6vko), johon ilmoittauduin mukaan saman tien. Kuulosti aivan uskomattomalta, että tavallisella kotiruoalla ja -treenillä voisi laihtua ja vieläpä kiinteytyä. Niinpä valmennus alkoi 18.4. ja jo muutamassa viikossa alkoi tuntua siltä että näinhän voisi oikeasti elää vaikka ikuisesti. Koska mistään herkuista ei tarvinnut luopua kokonaan ja liikkuminenkin tuntui aika kivalta pitkästä aikaa. Meal my day -palvelu oli todella isossa roolissa varsinkin alkuvaiheessa. Uusien elämäntapojen omaksuminen oli helppoa, kun viikon jokainen ruoka-annos resepteineen ja kauppalistoineen annettiin valmiina! Valmennuksen Facebook-ryhmässä voitin tuloksillani ja tsemppaamisella kilpailun, jonka palkintona oli henkilökohtainen nettivalmennus. Ekoilla Skype-treffeillä asetettiin kolme tavoitetta valmennukselle: Paino alle 75 kg, 10 km juoksu ja yksi etunojapunnerrus suorin jaloin. Tämän valmennuksen alussa painoa oli siis 76,9 kg ja juoksukunto riitti siinä vaiheessa 5 km matkaan. Minkäänlaista punnerrusta penkkiä vasten tai polviltaan maassa en pystynyt tekemään. Painan tällä hetkellä 70,9 kg ja juoksin jo viikkoja sitten 10 km. Punnerruksessa en aivan pääse tavoitteeseen, mutta edistystä on tapahtunut kuitenkin sen verran että se onnistuu jo useamman toiston verran kunnolla penkkiä vasten ja polviltaan maassa. Suurin oivallus puolen vuoden ajalta on se, että on aina parempi liikkua vähän kuin jäädä vaan sohvalle makaamaan. Ja siihen jatkojalostunut ajatus, että aina ei ole pakko vetää täysiä eikä välttämättä suunnitelman mukaan (tämä oli todella vaikeaa hyväksyä omassa päässä ja siksi oivallus todella suuri). Paino on pudonnut 14,5 kiloa (mikä on 17 % lähtöpainosta), vyötäröltä on lähtenyt 18 cm, molemmista reisistä 6 cm, lantiolta ja rinnasta 12 cm ja hauiksesta 3,5cm! Aika huikeaa! Homma jatkuu hyvillä mielin kohti uusia haasteita. ” –NETTIVALMENNUS

Janika, 25 (-18kg)

“Kuulin ensi kerran Sweatband Trainingistä naapuriltani, jolla oli paljon hyvää sanottavaa heidän toiminnastaan. Kun vaaka alkoi hipoa sataa kiloa ja olo oli koko ajan väsynyt ja veltto, ajattelin, että tarvitsen apua elämäntapa muutokseen. Pitkä tarina lyhennettynä, päädyin työskentelemään Matiaksen kanssa. Kauhukuvat tiukista dieteeistä ja ylenpalttisesta kuntosalilla ravaamisesta hävisi ensimmäisen videopuhelun aikana, päinvastoin. Alussa annetut ohjeet ruokailusta ja liikunnan lisäämisestä oli todella helppoja ja sulautui arkeen aivan huomaamatta ja luonnollisesti. Pikkuhiljaa paino alkoi pudota ja olo oli kuin eri ihmisellä. Energiaa riitti töiden jälkeen tehdä vaikka mitä, mieliala pysyi tasaisempana ja kaikin puolin olo oli erittäin hyvä.
Pienillä arjen muutoksilla, hyvillä Matiaksen antamilla neuvoilla ja kannustuksella ja hyvällä asenteella tiputin painoa kolmen kuukauden aikana jo 8,7kg! Suunta jatkuu samana, koska se ei ole vaikeaa ja olo pysyy mahtavana! Kiitos koko Sweatband Training -tiimi ja erityisesti Matias! En olisi pystynyt tähän ilman teitä!” –NETTIVALMENNUS

Taina, 41 (elämäntapamuutos)

“Pari vuotta sitten pääsin työpaikan kautta puoleksi vuodeksi hyvinvointivalmennukseen, ja silloin tapasin Tuukan. Se oli merkittävä käänne elämässäni. Tuukka oli ensimmäinen ihminen joka uskoi minuun niin paljon, että aloin itsekin vähitellen luottaa itseeni. Ammattilaisen kanssa puhuminen avasi niitä ensimmäisiä lukkoja oman pään sisällä ja sai ymmärtämään ettei koskaan ole liian myöhäistä. Ei tavoiteltu 30 kilon painonpudotusta, vaan hyvää ja vähän kevyempää oloa. Tuukka ymmärsi mistä minun kohdallani oli kysymys ja auttoi minua olemaan itselleni armollinen. Ensimmäinen askel oli oppia tuntemaan itsensä. Tuukka kielsi minulta laihduttamisen koko loppuelämäni ajaksi.  Ei enää koskaan dieettejä, mutta niiden tilalle jatkuvia järkeviä valintoja, lähtien aamupalan syömisestä. Sain myös vapautuksen liikunnasta. Liikunta sanana oli niin negatiivinen minulle, että siitä päätettiin luopua kokonaan. Sen tilalle valittiin ulkoilu. Tuukka sanoi: ”Seiso vaikka kiven päällä se puoli tuntia, kunhan olet ulkona. Veikkaan että tylsistyt ja ennemmin kävelet metsässä tai haravoit pihaa.” Näillä lähdettiin liikkeelle. Pieniä muutoksia, yksi asia kerrallaan.” –HYVINVOINTIVALMENNUS YRITYKSILLE

Linda 27, (kehonkoostumuksen muokkaus)  

“Uusien kuvien ottaminen ahdisti aika kovasti. Ajattelin, että ei kumminkaa näy mitään muutosta. Kuvia hetken katselin ja kyllähän mä jotain muutoksia siellä näin. :) Minulla on todella hyvä fiilis tästä 3 kuukauden”projektista”. Tuntuu, että vihdoin oivalsin miten kannattaa kuunnella omaa kroppaa, lopettaa syömisestä stressaaminen ja muistaa myös lepopäivät.  Treenata kohtuudella, eikä rääkätä kroppaa kuoleman kielille. Aion jatkaa ”projektia”, koska ainahan nälkä kasvaa syödessä. Toukokuulle 2016 on seuraava tavoite: mahapömpön treenaus ja käsiin lisää muotoa. Hiljaa hyvä tulee! Pienillä jutuilla sain mielestäni aikaan aika paljon muutosta ja kiitos siitä kuuluu Sweatband Trainingille.  Oli ihanan helppoa keskustella ja otitte kaikki toiveeni huomioon. Joten oikein iso kiitos ja tästä jatkan siis kohti tavoitteitani!” –3 KUUKAUDEN NETTIVALMENNUS

Teresa, 30 (-5kg)

“Tuukan kolmen kuukauden valmennus oli Ihana kokemus, painoin aloittaessa 82,5 kg ja nyt painoni on 77 kg. Olen kokeillut aikaisemmin tiukkoja ruokavaliota ja rankkoja treenauksia ja saihan niillä tuloksia, mutta ei kovinkaan pitkäksi aikaa. Minulla oli silloin aina nälkä ja syömisestä tuli koko elämä. Olen välimereltä kotoisin ja rakastan ruokaa. Yhdessä aikaisemmin kokeilemassani dieetissä kiellettiin kokonaan tomaatit! Se ei sopinut elämääni mitenkään. Aloitin siis paremman toivossa valmennuksen Sweatband Trainingillä. Sieltä löysin Tuukan, joka neuvoi minua nauttimaan elämästäni ja aloittamaan vain kunnolla arkiliikunnan sekä syömään paljon kasviksia. Nyt syön hyvin ja herkuttelen lauantaisin. Liikun säännöllisesti ja odotan innolla ensi kesän häitäni!” –3 KUUKAUDEN NETTIVALMENNUS

Netta, 31 (-13kg)

“Sain vinkkiä ystävältäni, että Sweatband Training järjestää Kadonneen vyötärön metsästys –kampanjan, johon voi lähteä mukaan ilmaiseksi. Olin todella innoissani ja jumppahuuruissani kävin myös ostamassa urheiluliikkeestä kotiin 8kg kahvakuulan. Lisäsin aamukävelyiden jälkihikeen lisäksi kahvakuulaliikkeitä sekä tein kampanjan mukaisia liikkeitä. Silloin vielä pieni vauva nukkui mukavasti useammat päiväunet, jolloin jäi itselleni aikaa liikkua kotitöiden lomassa. Kampanja kesti 8 viikkoa eikä tarvinnut olla mitään välineitä tai hienoja jumppareleitä kotona. Ei edes tarvinnut poistua kotoa. Joka maanantai sain uudet jumppaohjeet joista valittiin ja kokeiltiin helpot tai haastavammat liikkeet. Motivaatio oli korkealla ja energiatasot olivat nousseet hurjasti lisätyn liikunnan takia. Tein päätökseni pudottaa painoa keväällä 2012, jolloin lähtöpainoni oli 68kg , ja nyt 2014 keväällä painan 55kg. (Huom, olen lyhyt!) Maltti on valttia! Sitä vain tarvitsee pienen potkun takamuksille ja hyvät ohjeet niin alkaa tapahtumaan! ” -KADONNEEN VYÖTÄRÖN METSÄSTYS

Mika Lausamo CEO, HS-Works Oy

“Olemme tietokoneiden kanssa työtä tekevä yritys. Työntekijät joutuvat usein tekemään työtä hankalissa työasennoissa mikä johtaa usein niska- ja hartiavaivoihin. Haluamme tarjota työntekijöillemme mahdollisuuden oman liikunnan lisäämiseen, minkä uskomme lisäävän työssä jaksamista sekä pitkässä juoksussa vähentävän sairauspoissaoloja. Sweatband Trainingin valmentajalta olemme saaneet henkilökohtaiset ohjeet työntekijöillemme sekä valmentajan tuen oman liikuntatavoitteen saavuttamiseen. “ -4 KUUKAUDEN NETTIVALMENNUS

hs-works-oy
Ilona, 30 (kehonkoostumuksen muokkaus)

“Olen koko aikuisikäni ollut ylipainoinen, välillä vähemmän välillä enemmän. Liikuntaa olin ennen tätä projektia harrastanut melko aktiivisesti, lähinnä salini ryhmäliikuntatunneilla. Olin aloittanut tammikuussa laihduttamisen ruokavaliolla ja kaipasin uusia haasteita myös treenamiseen, joten aloitin valmennuksen Sweatband Trainingillä. Salilla ja kovilla painoilla treenaaminen ei ollut minulle ennestään kovin tuttua, ja omalta mukavuusalueelta poistuminen pelotti. Tuukan kanssa keskustelimme tavoitteistani, kaipasin apua kropan muokkaukseen ja ennen kaikkea halusin korvata läskit lihaksella. Tämän pohjalta Tuukka suunnitteli minulle henkilökohtaisen treeniohjelman. Kävimme Tuukan kanssa yhdessä salilla vetämässä ohjelman läpi, hän opasti minua liikkeissä ja tsemppasi ja motivoi minulle halun onnistua. Aloin todella nauttia treenaamisesta  ja huomasin kehittyväni koko ajan. Raportoin Tuukalle viikoittain lähettämällä liikuntapäivyrin ja painotiedot sähköpostitse, joita hän kannustavasti aina kommentoi. Vaikka olisi tehnyt mieli laiskotella, en olisi kehdannut lähettää Tuukalle selittelyjä tai tekosyitä, miksi en ole liikkunut. En ole ennen ajatellutkaan personal trainerin hankkimista, mutta nyt koen, että Tuukka on opastanut minut polulle, jolle en olisi ilman häntä koskaan löytänyt. Olen Tuukan positiivisen asenteen avulla löytänyt liikunnan ilon ja halun haastaa itseni. Olen erittäin ylpeä saavutuksistani ja todella kiitollinen. Odotan yhteistyömme jatkuvan. “3 KUUKAUDEN NETTIVALMENNUS

Marko, 33 (-7kg )

“Ennen valmennusta olin pitänyt aktiivisesta salibandyn pelaamisesta taukoa noin kolme vuotta. Pelasin noin puoli kautta Suomen huipputasolla ennen kuin nilkka pamahti sitten kerralla ja kunnolla rikki. Pitkän sairasloman ja keppien kanssa kävelyn jälkeen lääkäriltä tuli kehoitus, että järkevintä olisi laittaa kengät naulakkoon ja aloittaa penkkiurheilu. Olen ennenkin loukkaantunut useasti aktiivisen peliurani aikana ja aina kuntouttanut itseni takaisin kentille. Nyt ikää alkaa kumminkin olla se 33v taulussa joten aina vaikeampaa saada itseään niskasta kiinni ja alkaa tekemään asialle jotain. Tuukan tavatessa painoa oli noin 88,8 kiloa. Hyvien ohjeiden ja tiukan itsekurin kautta paino alkoi pudota ja nilkka tuntui koko ajan paremmalta vaikka paljon hikisiä tunteja se vaatikin. Aloin nostamaan, myös salitreenissä käytettyjen painojen kilomääriä, jotka johtivat näkyvämpiin tuloksiin ja sitä kautta antoi lisäpotkua valmennukseen. Ruuan merkitystä ei ikinä voi painottaa liikaa ja huomasin, että pieniä annoksia ja useasti päivässä sai niin henkisen kun fyysisen olon jo paljon energisemmäksi kuin aikaisemmin ja töissäkin kuulemma olin huomattavasti paremmalla tuulella. Nyt 3kk jälkeen paino on tasaisesti siinä 81,7kg paikkeilla ja nilkka on kuin uusi ja pelaaminen tuntuu paremmalta kuin varmaan 6 vuoteen. Tästä voi kiittää ainoastaan läheisten ja kavereiden tukea. Ja varsinkin iso käsi Tuukalle siitä, että hän tuli elämääni juuri niin oikeaan aikaan kun vaan voi tulla. Parasta tässä on että treenit jatkuvat ja teemana: kerran vielä kuntoon!” 3 KUUKAUDEN NETTIVALMENNUS

 

Heli, 26 (-15kg)

“Keväällä 2013 etsin itselleni hyvää personal traineria.Kävin tapaamassa muutamaa, ennen Tuukan tapaamista. Jo ensimmäisellä (konsultaatio) tapaamisella tiesin heti, että tulen valitsemaan Tuukan, sillä tunsin heti, että yhteistyö pelaisi. Tuukalla oli sama ajatusmaailma, mikä minulla oli laihduttamisen suhteen. Se, että laihduttaminen tehdään järkevästi, terveyden ehdoilla sekä muutetaan elintapoja kokonaisvaltaisesti. Olen tyypin 1 diabeetikko, ja sekin että Tuukka osasi heti huomioida sen ja sai minut vakuuttuneeksi ammattitaidostaan. Tavoitteena minulla on ollut laihtua normaalipainoon. Kun kesäkuussa 2013 elämäntapamuutos alkoi, oli painoa 94,5 kg vaa’assa ja 163 cm pituutta.  Alussa keskustelimme tavoitteista, sekä ongelma kohdista. Suurin ongelmakohtani oli omasta mielestäni herkkujen syönti. Koska diabeteksen takia minulle ei voitu tehdä tarkkaa ruokavaliota, teki Tuukka minulle suuntaa antavan ruokaohjelman.Tuukka huomio myös sen, että sain unta hyvin vähän ja tätäkin asiaa lähdettiin korjaamaan. Tällä hetkellä painoni liikkuu noin 80 kg:n liepeillä eli kiloja on karissut noin 15. Tuukka on saanut minut ymmärtämään, ettei nopealla painonpudotuksella pitkälle pötkitä eikä lopputulos ole pitkäkestoinen. Tavoitteeni painon suhteen on painaa 62-65 kiloa ensi talven aikana. Valmennuksen alussa tapasimme kerran viikossa puolen vuoden ajan. Nykyään tapaamme noin kahden viikoin välein. “ -JATKUVA PERUSPAKETTI

Perhe Makkonen (Elämänmuutos)

”Uskomus omista liikunta- ja elämäntavoista on usein paljon ruusuisempi kuin moni uskaltaa tunnustaa. Keski-iän lähestyessä ja murrosikäisen pojan kasvaessa, perheellemme heräsi vahva tahto muuttaa rutiineita ja pinttyneitä tapoja. Tähän muutokseen tarvittiin ammatti-ihminen, personel trainer, joka kartoitti jokaisen perheenjäsenen tilanteen, tavoitteet ja motivaation muutokselle. Ammattimaisella otteella, realistisilla tavoitteilla ja pienin askelin olemme harpanneet jättiloikan eteenpäin kohti pysyvää elämänmuutosta, joka hehkuu ja näkyy jokaisesta perheenjäsenestä. Kiitos Tuukka!” -6 KUUKAUDEN PERUSPAKETTI

Juha , 39 (Elämänmuutos)

”Halusin noin kymmenen vuoden laiskottelun jälkeen alkaa treenata suunnitelmallisesti ja otin Tuukkaan yhteyttä, koska olin kuullut hänestä hyvää parilta kollegaltani. Sovimme kuuden kuukauden yhteistyöstä ja päätavoitteemme oli kehonkoostumukseni muokkaaminen uuden elämäntavan avulla. Tuo puoli vuotta meni nopeasti ja sisälsi monipuolisesti muun muassa kuntosaliharjoittelua, hyppytreenejä, mäkitreenejä ja oikeanlaista syömistä. Tulokset alkoivat näkyä nopeasti ja treenausinto vain kasvoi viikkojen ja kuukausien kuluessa. Yhteistyöjaksomme jälkeen olen jatkanut aktiivista harjoittelua ja näin jälkeenpäin on helppo todeta, että sain Tuukalta juuri sen mitä kaipasin: ohjauksen oikealle polulle niin harjoittelun kuin ravinnonkin suhteen. Suosittelen!” -3 KUUKAUDEN PERUSPAKETTI