Paskahuussiteoria & painonpudotus

ulkohuussi-3

Jos kesän jälkeen harkitset taas uuden superdieetin aloittamista, niin suosittelen lukemaan elämän professori PT Linjalan kehittämän teorian tai lähinnä teorian siitä kuinka se ei tule välttämättä onnistumaan.

Tässä ajatusta pohdittavaksi:

“Tänä kesänä tein sen taas, eli maailmaan hienoimman paskahuussin omalle mökkitontille, kun edellinen romahti viime syksynä. Tämän vuoden huussini oli jo kahdeksas käymälä kuluneen kymmenen vuoden aikana. Kuten aiempina vuosina niin myös tänä vuonna sain huussini valmiiksi kesäkuun alussa, eli juuri ennen suurta juhlaa: Juhannusta. Kesän aikana huussiani käyttivät useat vieraat ja toki muutamat irvileuat kyselivät miten niille seitsemälle aikaisemmalle huussille on käynyt.

Itsepäisenä suomalaisena en ole suostunut ottamaan apua vastaan rakennuksessa, vaan uskon vanhaan kaavaan. Uskoin vahvasti että tänä vuonna käymälä pysyy kasassa. Valitettavasti olin väärässä. Pari viikkoa pystyttämisestä, alkoivat liitokset seinissä natisemaan ja ensimmäisen kovan tuulenpuuskan pyyhkäistyä ohi, oli huussini taas maan tasalla ja mieli maassa.”

Mitä yhteistä minun paskahuusseillani ja painonpudottamisella on? Itseasiassa aika paljonkin!

Kuinka usein olet ollut dietilllä tai laihdutuskuurilla? Kuinka usein painosi on tullut takaisin tai onko jopa käynyt niin, että painoa on tullut enemmän kuin ennen dieetin aloittamista? Jos vastauksesi on, että usein tai et edes jaksa muistella kuinka usein, niin mieti hetki, että kannattaisiko alkaa muuttamaan toimintatapoja ja ajattelumallia?

Näin valmentajan ominaisuudessa  voin suoraan sanoa, että jos dieetin jälkeen painosi nousee takaisin lähtö painoosi (noin 1-6 kuukauden sisään), on dieettisi ollut täysin turha.

DIET vs homefood_PIKKU

Tässä sinulle 10 vinkkiä ja ajatusta kuinka välttyisit jatkuvalta painonjojoiluilta:

  1. Lopeta ajatus, että minä olen tällainen on/off ihminen. Tuskin auton käynnistäessäsi painat heti kaasupoljinta pohjaan tai tilipäivänä tuhlaat samana päivänä kaikki rahat.
  2. Ota pitemmän tähtäimen suunnitelma välitavoittein. Välitavoite 1 joulukuun alku, välitavoite 2 toukokuun alku ja niin edelleen. Unohda superhyperdieetti ajattelu, ne ovat vain itsensä huijaamista!
  3. Ajatus + toteutus = TULOS
  4. Suunnitele ruokailut ja liikunnat etukäteen. Merkkaa liikunnat kalenteriin muistuttamaan tulevista treeneistä ja ruokailujen suunnitteluun voit käyttää mm. monipuolista www.mealmyday.com ravintopalvelua.
  5. Vain sinä olet onnistumisen mahdollisuus, mutta samalla myös este.
  6. Lopeta tekosyiden keksiminen vaan toimi.
  7. Jos itsellä ei ole tietoa tai taitoa kuinka elämäntapamuutoksen saisi järkevästi käyntiin tai olet epävarma motivaation säilymisestä niin ota yhteyttä ammattilaisiin.
  8. Syö riittävästi kasviksia, vähintään 500 g päivä!
  9. Kerrytä askeleita päivän aikana vähintään 9000 askeleen verran. Askeleita voi kerryttää mm. työmatkakävelyin, pelamaalla Pokemon Go-ta, kävellen vapaa-ajallasi autoilun sijaan jne.
  10. Nuku riittävästi!

 

Energistä elokuuta ja paljon tsemppiä tuleviin elämäntaparemontteihin. Tehkää niistä kerralla pysyviä ja unohtakaa on/off ajattelu.