Hartiajumppaa toimistotyöhön!

Nyt haluaisin yrittää auttaa teitä tuhansia toimistotyöntekijöitä!

Monet päätteen ääressä työskentelevät kärsivät kivusta, särystä ja puutumisen tunteesta niska-hartiaseudulla. Vaivoja voidaan helpottaa säätämällä kalusteet jokaiselle sopivaksi, kiinnittämällä huomiota työasentoon sekä tauottamalla istumista tarpeeksi usein. Työnantajalla on velvollisuus työterveyshuoltoon ja sitä myötä myös kiinnittämään huomiota työntekijän oikeanlaiseen ergonomiaan. Jos siis kärsit jatkuvasta jännityspäänsärystä, käsien puutumisesta, jalkataipeiden puristuksesta tai vastaavista oireista, niin keskustele työnantajasi kanssa, kuinka oloasi voitaisiin parantaa. 

Usein, kun keskitymme työhömme päätteen ääressä, tuppaa se ergonomia unohtumaan, ja nojaamme toiselle kädelle ja selkä pääsee pyöristymään. Tämä aiheuttaa pikku hiljaa kaulalihasten kireyttä, toispuoleista hartiasärkyä ja jännityspäänsärkyä. Nämä vaivat yhdessä tai erikseen voivat aiheuttaa vakaviakin ongelmia ja lisää sairaspoissaoloja. Myös vaimoni kärsi erittäin pahoista niskatulehduksista, migreenistä, noidannuolista ja fasettilukoista selkärangassa. Haimme apua osteopatiasta, kiropraktikosta, shiatsu-hoidosta ja perinteisistä vahvoista lääkkeistä. Vasta, kun Sini ymmärsi aloittaa työpaikalla taukoliikunnan alkoivat säryt helpottaa.

Tässä esittelenkin nopean, mutta tehokkaan taukoliikuntajumpan jokaiselle, joka työskentelee päätteen ääressä useita tunteja päivässä:

Venytykset

 

Kun teet tätä kerran tai kaksi päivässä, säryt alkavat hellittää. Tämä toimii myös ennaltaehkäisevästi, joten vaikka et nyt kärsisikään kivuista, niin on todella tärkeää muistaa vahvistaa kaulan ja niskan lihaksia sekä pitää ne vetreinä!

Jos haluat tulostaa tämän esimerkiksi työpaikkasi kahvihuoneen seinälle tai omalle työpisteellesi, niin laitathan viestillä sähköpostiosoitteesi niin laitamme tämän tulemaan heti.  Yhteystiedot löydät täältä!