Menestystarina nimeltä Netta

Tänään haluamme esitellä esimerkillisen asenteen omaavan henkilön.

Netta on esimerkillisesti päättänyt tehdä muutoksen ja pysäyttää painonnousun. Hän sai mahtavia tuloksia aikaan pelkästään omalla asenteellaan, pienillä muutoksilla ja pikku hiljaa. Netta päätti lopettaa tekosyiden viljelemisen ja ottaa itseään kiinni niskasta. Tämän ei ole tarkoitus olla mainosta yrityksellemme, vaan tämä kirjoitus tulee suoraan Netan kynästä, jotta tarina olisi tosi.

” Tässä tarinani siitä, kuinka mittani tuli täyteen. Katsoin itseäni peilistä ja punnitsin itseni.

Lapsen saatuani pimeimpään aikaan talvesta ja vietettyäni sisätiloissa kolme kuukautta vastasyntyneen kanssa tekivät tehtävänsä. Painoni pääsi nousemaan salakavalasti.

Keväällä valon lisäännyttyä ja lämpötilojen noustessa huomasin pukiessani, että minusta on tullut pallero. Jotain täytyy tehdä. Silloin päätin, että nyt tulee loppu liikkumattomuuteeni ja teen jotain itselleni hyödyllistä.

IMG_1117       IMG_1207

Päätin aloittaa, niin säällä kuin säällä käymään lenkillä koiran ja lastenvaunujen kanssa. Vähintään 30 minuutin ajan joka ainut aamu. Eihän se kivaa aina ollut räntäsateessa tai auraamattomilla teillä vääntää menemään, mutta koska minulla oli jokasään kestävät varusteet ja kumpparit jalassa niin en voinut keksiä tekosyitä. Lumi itseasiassa antoi kovan vastuksen kärryjä työnnettäessä. Sika hyvä fiilishän sen jälkeen tuli kuitenkin!

Muksun kanssa päätin, että syödään terveellisesti, ei eines hömppää vaan kaikki tehtiin kotona tuoreista raaka-aineista. Söimme paljon välipaloja, ja kun herkuteltiin niin pakkasesta löytyi aina kotimaisia itsepoimittuja marjoja.

Hurjastelin pitkin kevättä vaunujen ja koirani kanssa menemään ja siitä alkoi tulla hyvä tapa, koko ajan helpompaa ja helpompaa. Sitten sain vinkkiä ystävältäni, että Sweatband Training järjestää Kadonneen vyötärön metsästys –kampanjan, johon voi lähteä mukaan ilmaiseksi. Olin todella innoissani ja jumppahuuruissani kävin myös ostamassa urheiluliikkeestä kotiin 8kg kahvakuulan. HUOM! Joskus kuntosalilla käydessäni olin saanut ohjeita kuinka sitä käytetään. 🙂 Lisäsin aamukävelyiden jälkihikeen lisäksi kahvakuulaliikkeitä. Silloin vielä pieni vauva nukkui mukavasti useammat päiväunet, jolloin jäi itselleni aikaa liikkua kotitöiden lomassa. Ihan huippua!

Vasta jumpan jälkeen tein lähes aina kotitekoisia smoothieta: maustamatonta joqurttia, mustikkaa, mansikkaa, puolukkaa ja viinimarjaa. Ei mitään sokeria lisäksi! Ruisleipää ja paistettua kananmunaa vielä päälle. Ruokajuomana reilusti vettä. Olen tosi huono juomaan kraanavettä, joten ostin odotusaikana itselleni joululahjaksi soodastreamerin jolla saan kuplat veteeni, maistuu paremmin.

Sitten koittikin aika aloittaa ihastuttava Kadonneen vyötärön metsästys. Kampanja kesti 8 viikkoa eikä tarvinnut olla mitään välineitä tai hienoja jumppareleitä kotona. Ei edes tarvinnut poistua kotoa.

Joka maanantai saatiin uudet jumppaohjeet joista valittiin ja kokeiltiin helpot tai vaikeat liikkeet. Motivaatio oli korkealla ja energiatasot olivat nousseet hurjasti lisätyn liikunnan takia. Lapsi nukkui mukavasti sängyssään kun mamma veti aamulenkin jälkeen kahvakuulalla perus liikkeitä ja sitten kaivoi vielä lisäksi joogamaton ja alkoi tutkimaan uusia liikkeitä Sweatbandilta.

Helppoa oli kuin heinänteko! Jatkoin tätä kampanjaa jopa matkallani Espanjan lämmössä. En voinut viedä kahvakuulani mukana, mutta sain jumppailla seuraavan kuukauden auringonpaisteessa. Joka maanantai riensin internettiin, jotta sain ladattua uudet ohjeet kampanjasta kännykkääni. Äitini ja mieheni pitivät minua ehkä hieman outona, koska halusin noudattaa saamiani ohjeita niin tarkasti jopa lomamatkalla. Mutta mieheni kuitenkin huomasi matkamme aikana jo näkyviä merkkejä vartaloni muutoksista.

Kotiin päästyäni alkoi tahti kiihtymään näissä jumppaohjeissa ja hampaiden kiristykseltä ja                                                                 ärräpäiltä ei todellakaan säästytty. Välillä suutuspäissäni söin pullaa ja kirosin tämän ohjelman tekijän pimeimpiin paikkoihin mitä voi kuvitella. Ja kyllä niitä välipäiviäkin oli jolloin ei vaan jaksanut tehdä mitään. Silloin tarvitsi vain laiskotella ja ottaa aikaa itselleen ettei ala maistumaan puulta.

Menestystarina

Hienosti minä sen kahdeksan viikkoa läpi vedin. Ei se ollut täysi kymppi mutta yritys hyvä 100! Jatkoin liikuntaa ja haaveilin aloittavani tämän kampanjan uudelleen, mutta se jäi haaveeksi. Kesä tuli ja vei minutkin mukanaan.

Huomasin kuitenkin hyvin pian kampanjan lopetettuani, että kasvoni ja yleisilmeeni oli muuttunut kovin vieraaksi. Punnitsemalla itseni ja katsomalla kuvia itsestäni huomasin, että painoa oli tippunut huomaamatta lähes 10 kg ja vaatteet eivät enää oikein pysyneet päälläni!

Tein päätökseni keväällä 2012, jolloin lähtöpainoni oli 68kg , ja tänään painan 55kg.  (Huom, olen lyhyt!) Maltti on valttia! Otin vain itseäni niskasta kiinni ja olin päättäväinen niin kaikki tämä oli mahdollista.

Tämä kaikki lähtee itsestäsi, pystyt siihen jos haluat tarpeeksi!”

 

Kiitos Netta, tämä insiproi meitä kaikkia löytämään sen tahdonvoiman meistä itsestämme.

Ja, kuten todistit hitaasti hyvä tulee, ja ehdoton ei täydy olla.

Tsemppiä kaikille, jotka painiskelevat samojen asioiden äärellä!

 

P.S. Jos olette kiinnostuneita Kadonneen vyötärön metsästys -kampanjasta niin se on vapaasti ladattavissa sivuiltamme www.sbtraining.fi/kampanjat